ייעוץ עסקי ייעוץ עסקי, אימון והדרכה למנהלים
מומחים בהגדלת הכנסות וזמן פנוי למנהלים
חייג כעת: 072-2423333
חפש

מוכרים בלבד - חלק שני

לחלק הקודם - לחץ כאן.

 

6.‬ שגיאה היא גם הזדמנות

מוכרים בלבד | ייעוץ עסקי | קורס מכירות
 מאמר מוכרים בלבד כפי שהתפרסם בYnet

לטעות זה אנושי. מה שחשוב באמת זה לתקן את השגיאה מהר ככל האפשר. אם הבטחתם ללקוח פוטנציאלי משהו שלא התבצע, קחו אחריות ותקנו מיד את המצב. זכרו ששגיאות גדולות הן גם הזדמנויות גדולות. יש סיכוי טוב שלקוח הרואה אתכם פועלים כך, עוד לפני שקנה מכם משהו, ירצה לקנות מכם בעתיד כי כבר רכשתם את אמונו.
 

‭.7‬ מי מפחיד את מי?

אם תשימו את עצמכם לרגע במקומו של הלקוח, תגלו שדי מפחיד להיות שם. על אחת כמה וכמה אם מדובר במוצר יקר או חשוב בעבורו. לכן, במקום לנסות לסכם תנאי מכירה, לפעמים דווקא כדאי להציע לו לקחת את המוצר לתקופת ניסיון. כך אפשר להחליש את תחושת הסיכון המשתקת של הלקוח ולקדם את סיכויי המכירה.
 

‭.8‬ הבגד עושה את האדם

כשבאים למכור, צריך להתאים גם את הלבוש לסביבה. לברר מה הסטנדרט במקום המפגש עם הלקוח הפוטנציאלי, ולהתלבש רק קצת יותר גבוה ממה שמקובל שם. הקפדה על לבוש מבטיחה הערכה מצד הלקוח, וזו, בדרך-כלל, משפרת את סיכויי המכירה.
 

‭.9‬ מישהו לא אמר לכם תודה?

גם אם אתם עושים בעבור הלקוח עבודה מצוינת, הוא לא חייב לכם. נהפוך הוא. אתם חייבים לו, כי הוא בחר לקנות דווקא מכם. ממש לא כדאי לאיש מכירות לפתח ציפיות או לקוות לתודות.
 

‭.10‬ יש זמן לכל דבר

מכירה היא עשייה סוחפת. במיוחד כשמצליחים. עם זאת, חשוב לזכור שיש גם מעגלי חיים נוספים, משפחה, חברים, תחביבים, ולפנות להם זמן. מכיוון שעבודת המכירות היא עבודה שיש בה פיתויים גדולים, חובה לתחום אותה בזמן מוגדר
(בין ‭08:00‬ ל‭14:30-‬ או בין ‭16:00‬ ל‭,22:00-‬ לדוגמה‭,(‬ וגם אם לקוח מספר על אילוצים ומציע לכם להיפגש בזמן אחר,
אינכם חייבים תמיד להיענות לו.
 

‭.11‬ רק בלי לחץ

ודאו שאתם מציבים לעצמכם מטרות ריאליות. מטרה לא ריאלית מזמינה כישלון ידוע מראש, וזה מערער את הביטחון העצמי ומכניס ללחץ. ולמה כל-כך חשוב להימנע מלחץ? כי ככה מבריחים לקוחות. כשאתם לחוצים ו"חייבים לסגור עסקה‭,"‬ אתם פשוט לא יכולים להיות קשובים ללקוח שמולכם.
 

‭.12‬אפשר גם לא למכור

כל איש מכירות נתקל בלקוחות שלא גורמים נחת. ביניהם ניתן למצוא אנשים בלתי נסבלים, מוצצי דם, כאלה שתמיד יתלוננו, ישמיצו ויגרמו לכם צער. כשאתם פוגשים לקוח כזה, כדאי שתיפרדו ממנו כמה שיותר מהר. איך יודעים אם הבעיה היא זמנית או שזה מצב קבוע? בודקים. אם שוב ושוב הלקוח שלכם מתגלה כביקורתי, או עוקצני, לא סביר שהוא ישתנה. עם לקוח כזה עדיף לא לעשות עסקים.
 
הכתבה פורסמה לראשונה בעיתון "לאשה". בהכנת הכתבה סייע דני וידיסלבסקי, מנכ"ל "וידיס יעוץ אישי ועסקי" המתמחה באימון מנהלים ובעלי עסקים.

 

רוצה לקבל סודות נוספים של המצליחנים במכירות?!

לקבלת פרטים על הסמינר 'סודות המצליחנים במכירות' - מלא את הפרטים הבאים ולחץ 'אני מעוניין! ספרו לי עוד'.

 

 

 

שתף שתף עם החברים בפייסבוק את 'מוכרים בלבד - חלק שני שתף עם החברים בטוויטר את 'מוכרים בלבד - חלק שני