ייעוץ עסקי ייעוץ עסקי, אימון והדרכה למנהלים
מומחים בהגדלת הכנסות וזמן פנוי למנהלים
חייג כעת: 072-2423333
חפש

מה מונע ממך להצליח בגדול? - חלק שני

לקריאת החלק הקודם של המאמר: חלק ראשון

 

תהליך האיתור – איך חושפים אותו

מי הם האנשים ששמים לך מקלות בגלגלי ההצלחה? | מאמרים לעסקים
 מי הם האנשים ששמים לך מקלות בגלגלי ההצלחה?

כעת ראינו שזה לא "מה מונע ממך להצליח בגדול?", אלא "מי" - המלאכה הייתה קלה בהרבה.

 

אנשים מדכאים משקיעים את זמנם ומרצם במטרה אחת בלבד – לעצור אותך! להפריע לך! לסכל את מאמציך! למנוע כל אפשרות שעבודה מוצלחת ויעילה תתבצע בקרבתם!


למנהלים רבים, מהיותם אנשים המקדישים את חייהם לבנייה וליצירה של דברים, קשה מאוד להאמין שקיימים אנשים מדכאים - אילו המקדישים את חייהם להרס של כל יצירה ובנייה.

 

המנהל הממוצע שאני פוגש במסגרת עבודתי כיועץ ארגוני עסוק תחילה בלספק לי "הסברים" להתנהגותו הפושעת של המדכא הנמצא אצלו בעסק. בד"כ רק כאשר המנהלים מגלים את העובדה כי אנשים מדכאים, עם מטרות שליליות מהווים 20% מכל קבוצת אנשים (כאשר 2.5% הם מסוכנים באמת), הם מתחילים לקרוא לילד (או ליתר דיוק - לנבלה) בשמו.

 

נשאלת השאלה – איך מאתרים את האדם המדכא בעסק של יניב?

 

לאנשים מדכאים יש מאפיינים, תכונות אישיות, קבועות שחוזרות על עצמן.

 

כל שנותר לעשות הוא להכיר את אותן תכונות, ולבדוק לגבי הסובבים איתך יותר תכונות אנטי חברתיות מאשר תכונות חברתיות  משמע שהוא אישיות אנטי חברתית, ולמי יש רוב של תכונות חברתיות – משמע שמדובר באישיות חברתית שרוצה לשפר דברים.

 

כיצד נחשף האדם המדכא אצל יניב

אגלה לכם סוד: פגשתי את יניב כבר כשנה וחצי לפני אותה שיחת טלפון בהולה. יניב ביקר אצלי באחד הסמינרים שעסק בנושא של איתור מדכאים בעסק על מנת לשפר אפקטיביות.

 

יניב גילה כבר אז שיש דמות חשודה בחייו, הרבה לפני שהחל תהליך הייעוץ, אולם סירב להאמין שכך הם פני הדברים.

 

התחלנו לבחון את התכונות של אישיות אנטי חברתית ואת מידת התאמתן לירון (האדם המדכא בעסק של יניב) ולפתע תיבת הפנדורה נפתחה לרווחה:

  • ירון נהג לדבר בהכללות רחבות מאוד – הוא היה מספר ליניב ש"לקוחות רבים כועסים עלינו" – כאשר לאמיתו של דבר היה רק לקוח אחד לא מרוצה. ירון היה מוסיף ש"כולם יודעים שאתה (יניב) מנהל גרוע" ועוד ביטויים שגרמו ליניב לחשוב שאילו הן עובדות אמיתיות, דבר שגרם לו אט אט לסגת מתקשורת עם לקוחות ועובדיו.
     
  • ירון, כמו אישיות אנטי חברתית "מוצלחת" הקפיד להעביר ליניב כל הזמן חדשות רעות – כישלונות שקיימים בענף, נזקים שקורים (עם/בלי קשר ועניין ליניב), ובצורה הדרגתית "הרעיל" את המערכת בצרות, בעיות, וניבוי שחורות מתמיד.
     
  • עיסוק מרכזי של ירון היה הערות ביקורתיות, הפחתות ערך ודיכוי של יניב באופן כללי – המצב הגיע לכך שאחרי שיניב הוציא לאור את מסע הפרסום המוצלח ביותר של החברה אי פעם, שהתבטא בכמות פניות אדירה של לקוחות מכל העולם, ירון התפרץ על יניב ו"ירד עליו" על שהוא "מפריע לכולם לעבוד עם כל הלקוחות שמציפים אותנו", ושזה לא בסדר שיש כל כך הרבה פניות, ושאסור לטפל בהם וכו'. למיותר לציין שירון דאג שאותם לקוחות לא יקבלו שירות, עד שהם עשו "אחורה פנה" ושכחו מיניב.
     
  • מאפיין נוסף של אדם כזה: הוא משנה תקשורת לרעה כאשר הוא צריך להעביר מסר/הודעה. בכל פעם שירון היה צריך למסור הודעה ליניב, לדוגמה: "אבנר חיפש אותך.". ירון היה מעוות זאת ואומר: "נראה לי שאבנר כועס עליך. הוא חיפש אותך ונשמע ממש לא מרוצה"

בצורה דומה עברנו תכונה אחר תכונה, מאפיין אחר מאפיין וראינו את הנזקים שנגרמו לעסק בצורה יסודית ושיטתית לאורך כשנתיים. דבר שגרר הפסדי ענק, חיסול רוב ההון שנצבר לאורך שנים ומצב על סף קריסה.

 

אפילו הפקידות, שהיו בעבר מלאות חיים, סבלו מהשפעתו המדכאת של ירון ואט-אט נהיו מופנמות יותר, ויצרניות פחות.

 

להמשך המאמר - לחץ כאן

 

גלה מי עוצר אותך מלהצליח בגדול

לקבלת פרטים על הסמינר  - מלא את הפרטים הבאים ולחץ 'אני מעוניין! ספרו לי עוד'.

 

 

 

שתף שתף עם החברים בפייסבוק את 'מה מונע ממך להצליח בגדול? - חלק 2 שתף עם החברים בטוויטר את 'מה מונע ממך להצליח בגדול? - חלק 2