ייעוץ עסקי ייעוץ עסקי, אימון והדרכה למנהלים
מומחים בהגדלת הכנסות וזמן פנוי למנהלים
חייג כעת: 072-2423333
חפש

מסתם מנהל למנהיג - חלק שלישי

לקריאת החלקים הקודמים במאמר: חלק ראשון, חלק שני

 

הדרך המהירה לכאב ראש

ממנהל למנהיג | מנהיגות | ניהול
 מסתם מנהל למנהיג

ישנם 2 סוגים עיקריים של תקשורות אותם מנהיג יכול לקבל מאנשיו. תקשורות אשר מחלישות אותו, מורידות את האנרגיות שלו ומביאות לירידה בתפוקה, ומנגד תקשורות אשר מעצימות אותו לעבר שיאים חדשים.

 

דרישה להחלטה: עובד אשר שואל את המנהל שאלות כגון: "האם לפטר את איש השיווק?", "נראה לך שכדאי שאמשיך לנסות למכור למוטי?", "איזו מפרט לשים במכרז הקרוב?" – עושה זאת במקום לקחת אחריות בעצמו, ובכך הוא מחליש את המנהל.

 

המנהל, אשר לא מודע לכל תמונת המצב של השאלה, או שגם ככה הוא עמוס לעייפה בנתונים ובפרטים, נמצא עם תשומת לב על ענייניו, וכעת הוא צריך לספק ייעוץ או לקבל החלטה במקום העובד שלו – זהו מתכון וודאי לטעויות שיעשו על ידי המנהל מצד אחד, ולכאב ראש אינסופי של התעסקות בפרטי פרטים במיקרו, במקום להצעיד את העסק לעבר מאקרו טוב יותר.


תגובות לא נאותות או "לא יכול": אתה מבקש מאיש המכירות שלך להציג בפניך את המכירות של החודש האחרון והוא בתגובה עונה לך "יש הרבה תחרות בשנה האחרונה", או שבקשתך שיקבע לך פגישה עם מנכ"ל אל-על זוכה לתגובה שאינו יכול לעשות זאת היום, או שהוא עסוק במטלות אחרות שהעמסת עליו.


אילו תקשורות שמחלישות מנהל ופוגעות ביכולות הניהול, במקום להביא תפוקה ממשית.

חדשות רעות: אולי התקשורת הגרועה מכולן שמנהיג יכול לקבל, ובעלת פוטנציאל ההרס המירבי לתפקודו הינן חדשות רעות. חדשות רעות הינם נתונים ופיסות מידע, אשר לגביהן המנהיג נותר המום וחסר אונים. זה לא משהו שהוא יכול לטפל בו או לשפר אותו, אבל מאידך זה משהו שמפחית מכוחו.


תקשורות שמעצימות מנהיג

מנהיגים רבים שמדווחים על הצלחות והתפתחות יודעים לציין שיש נתונים וסוגי תקשורות שמאפשרים לעשות את העבודה בקלות וביעילות, כך שיוותר להם זמן לתכנון:

  1. מידע
  2. הצבה ופיטורין של עובדים (לאישור המנהיג מראש כאשר מדובר בסגל בכיר, ולעדכון ואישור בדיעבד כאשר מדובר בסגל זוטר)
  3. עניינים פיננסיים שונים
  4. אישורי קבלת התקשורות שלו על ידי העובדים – פידבק.

אפשר לראות כי את התקשורות הבעייתיות מאפיינת העובדה שהם מציבות למנהל בעיה, ואילו התקשורות המעצימות מספקות נתונים המאפשרים פעולה על ידי המנהיג במקרה הרע, או לחלופין מספקות פתרון על ידי העובד עצמו במקרה הטוב.

 

סוף דבר

אם תבחר אנשים בעלי נכונות, אנשים שמביאים לך פתרונות ולא בעיות, תקפיד על סוגי התקשורות שמגיעות אליך, כך שיגיעו אליך תקשורות מעצימות בלבד, תיתן הוראות שלא מותירות מקום לספק, ותפגין נוכחות אתית תוך שאתה משמש דוגמה טובה לאנשיך, ובאמצעות כל אלה תשקיע לפחות 25% מזמנך להתבונן קדימה לתכנון אתגרי העתיד של ארגונך – אתה בדרך הנכונה להיות הדבר הבא.

 

רוצה להפוך מסתם מנהל למנהיג מצליח?!

לקביעת פגישת ייעוץ - מלא את הפרטים הבאים ולחץ 'אני מעוניין. בואו ניפגש'!

 

 

 

שתף שתף עם החברים בפייסבוק את 'מסתם מנהל למנהיג - חלק שלישי שתף עם החברים בטוויטר את 'מסתם מנהל למנהיג - חלק שלישי