ייעוץ עסקי ייעוץ עסקי, אימון והדרכה למנהלים
מומחים בהגדלת הכנסות וזמן פנוי למנהלים
חייג כעת: 072-2423333
חפש

שקרים ושיוווק אפקטיבי - חלק שני

לחלק הקודם - לחץ כאן

 

שיווק אפקטיבי

שיווק אפקטיבי שמביא תוצאות | אימון עסקי | ייעוץ עסקי
 שיווק אפקטיבי שמביא תוצאות

שיווק אפקטיבי פירושו שיווק שמביא תוצאות, ובשורה התחתונה מספרים הולכים וגדלים של לקוחות והכנסות לעסק. סיפורים של מנהלי שיווק כושלים על כך ש"קשה למדוד את הפעילות השיווקית שלי" הינם רק שקר נוסף. הפעילות השיווקית היחידה אותה לא ניתן למדוד ולכמת, היא הפעילות השיווקית שלא מתבצעת או שלא מפיקה שום תוצאות.

 

מספר הכלים והטכניקות לשיווק אפקטיבי הם רבים מספור ואלפי ספרים העוסקים בייעוץ שיווקי כבר נכתבו בנושא. אולם בבסיס של השיטות השונות, ישנה אסטרטגיה שיווקית מנצחת.

 

בבסיס האסטרטגיה המנצחת יש '3 סוגי השירותים', שהם בעצם שלבים הדרגתיים בהתפתחות מערכת היחסים בין הלקוח לבין העסק.


מרבית העסקים הנתונים בקשיים כספיים, סובלים ממחסור בשלב אחד או שניים מתוך שלושת סוגי השירותים.


משחק מקדים

בעסקים, כמו במערכות יחסים, חשוב במקרים רבים לבסס את הקשר על אמון, היכרות וניסיון אישי.

 

תשאל את עצמך בכנות – האם יש לכם בשנה האחרונה שטף של לקוחות חדשים בכמות הולכת וגוברת? האם לקוחות המתחרים נוהרים אליכם מדיי יום?

 

עסקים רבים תלויים לצורך פרנסתם במאגר הלקוחות שלהם, ובגלל שאין בעסק "דם חדש" של לקוחות, נוטים "לסחוט" את הלקוחות הקיימים בתקווה שהכנסות אלה יספיקו לעמוד ביעדי המכירות.

 

הפתרון למצב זה נקרא 'שירות מבוא בחינם'.

 

שירות זה, נועד ליצור היכרות בינינו לבין הלקוח הפוטנציאלי בלי שום התחייבות או מחוייבות להמשך הקשר והוא מאפשר לבנות אמון ויחסים המבוססים על ניסיון אישי של הלקוח עם החברה שלנו.

 

יצרני תוכנות נוהגות לתת 30 יום ניסיון ללא תשלום וללא התחייבות. באופן דומה ניתן ליישם את השלב הראשון לכל עסק ולכל ענף.

 

קמפיין מבריק ש"עלה ארצה" לפני כמה שנים אשר עשה שימוש נפלא בשירות מבוא בחינם היה הקמפיין של קוטקס. נשות ונערות ישראל הוזמנו לקבל מוצרים בחינם (בדיוור הביתה), ללא כל תשלום וללא כל התחייבות, ובצורה זאת קוטקס יצרה לעצמה מאגר לקוחות פוטנציאליות המונה עשרות ואף מאות אלפי לקוחות, למרות שהם נכנסו לשוק רווי עם תחרות חזקה.

 

דוגמה נוספת היא חברת יורוקום, יבואנית נוקיה בישראל, אשר לפני מספר שנים ביצעה מהלך "עוקף חברות הסלולאר" וחילקה מוצרים שונים כשירות מבוא בחינם לעשרות אלפי לקוחות, אשר בצורה זאת יצרו קשר ישיר עם החברה ובלי תלות בחברות הסלולאר.

 

יש מגוון אפשרויות כמעט בלתי נדלה ליישום שירות המבוא בחינם בכל עסק מכל תחום ובכל גודל.

 

מומחי השיווק האמריקאים, פרי מרשל ("לוחמה זעירה בשיווק היי-טק") וקן מקארת'י מקפידים באדיקות להטמיע את השלב הקריטי הזה בקמפיינים השיווקיים שלהם.


יועץ ארגוני מיומן יכול לקצר תהליכים ולסייע למנהל השיווק לבחור את סוג שירות המבוא האידיאלי עבור החברה בהתאם לנסיבות ולשוק.

 

להמשך המאמר - לחץ כאן

 

רוצה לדעת את סודות השיווק היעילים והמוצלחים ביותר?!

לקבלת פרטים על הסמינר - מלא את הפרטים הבאים ולחץ 'אני מעוניין! ספרו לי עוד'.

 

 

 

 

שתף שתף עם החברים בפייסבוק את 'שקרים ושיווק אפקטיבי - חלק 2 שתף עם החברים בטוויטר את 'שקרים ושיווק אפקטיבי - חלק 2