ייעוץ עסקי ייעוץ עסקי, אימון והדרכה למנהלים
מומחים בהגדלת הכנסות וזמן פנוי למנהלים
חייג כעת: 072-2423333
חפש

טיפ מקצועי: היכן לפתוח בלוג - חלק שלישי

מאמר מאת עידו סלע, מנכ"ל חברת Wisy שיווק באינטרנט.

 

לחלקים הקודמים של המאמר - חלק ראשון, חלק שני.

  1. בלוג בפורטל: הבלוג יהיה תחת פורטל כמו תפוז, קפה דה מרקר ועוד.

    מהם היתרונות? ישנם אלפי אנשים שמסתובבים בפורטל גם בלי קשר לבלוג שלך, ולכן יש לבלוג הזדמנות לחשיפה גדולה יותר, שתומר בסופו של דבר ללקוחות. לצורך הדגמה, במקום פתיחת החנות בבית הפרטי, כעת ממקמים אותה בקניון הומה אדם.

    מהם החסרונות? גם הפעם אין לכם בעלות על הבלוג, ולכן לא תוכלו לקחת אותו אליכם ביום שתחשקו בכך. בנוסף, הוא יהיה מלא בפרסומות וכמעט ללא אפשרויות להתאמה אישית (פונטים ורקע לא נחשבים בעיניי להתאמה אישית מושלמת).

    למי הפלטפורמה הזו מתאימה? בעצם לכל מי שחפץ להגדיל את מידת החשיפה שלו לקהל נוסף. זוהי פלטפורמה ליצירת תנועה חדשה, והיא מתאימה במיוחד לעסקים שמיצו ערוצים אחרים ומעוניינים לפתח חדשים.

  2. בלוג תחת דומיין עצמאי: ניתן לנהל את מערכת התוכן הקיימת תחת דומיין עצמאי. לדוגמה, הבלוג שלי בנוי על וורדפרס בדומיין עצמאי.

    מהם היתרונות? ישנה שליטה מוחלטת והתאמה מלאה של התוכן לעולם שלך, תוך מענה יעיל לצרכים הייחודיים (וללא פרסומות).

    מהם החסרונות? אפשר לראות אפשרות זו כמו חנות בבית, שצריך להכיר אותה כדי להגיע במיוחד. אי אפשר להיתקל בבלוג במקרה, ועל כן החשיפה יחסית קטנה – אלא אם כן הבלוג יצליח לתפוס תאוצה בנפרד. כמו כן, יש להקים אותו, לרכוש את הדומיין, לדאוג לתחזק, לגבות וכו'. לא צריך להיבהל מנושאים טכניים כאלו מכיוון שמישהו ישמח לספק את הייעוץ המתאים ולעשות את העבודה הזו בכמה מאות שקלים, והדבר יכול לרדת ממערכת השיקולים שלכם.

    למי הפלטפורמה הזו מתאימה? כל מי שיש לו תוכן עשיר ומלא. אפשר להשתמש בפלטפורמה זו כבמה לעסקים שמעוניינים להוסיף משהו שונה שאי אפשר להביא באתר הרשמי. זוהי דרך להשתחרר ולבוא במגע שונה מול הלקוחות. בלוג מסוג זה שמגיע כתוספת לאתר מהווה עמוד תומך עבור העסק המרכזי, גם מהפן של הקידום האורגני, וגם בכל פן אחר שמחליטים – אפילו בניהול משברים (זוכרים את כולבוטק מול טיב טעם?).

  3. בלוג תחת הדומיין של האתר: אפשר להשתמש בבלוג תחת סאב דומיין באתר. לדוגמה, שימו לב ל- URL בבלוג של עולם המים: http://blog.swimming.co.il.

    מהם היתרונות? שיפור בתנועה של האתר וההשלכות על הקידום האורגני. ישנם שלושה דברים שמסייעים לעסק מכיוון שמנועי החיפוש אוהבים אותם במיוחד: תוכן שמתחדש באופן קבוע באתר, קיימת יותר תנועה שמשויכת לאתר, והזמן הממוצע של הגולש בתוך האתר רק עולה.

    מהם החסרונות? רק גולש שהיה באתר הראשי ייחשף לבלוג, והוא לא מייצר תנועה באופן עצמאי.

    למי הפלטפורמה הזו מתאימה? לאתרים תדמיתיים שלא קיים בהם הרבה תוכן חדש בתוך האתר, אבל מסוגלים לחדש ולעדכן בזכות הבלוג, שהוא הרוח החיה של האתר. בסופו של דבר, פלטפורמה זו טובה מאוד לקידום אתרים, אך פחות טובה עבור הגדלת התפוצה ועסקים חדשים.

לסיכום, חוץ מהאפשרות הראשונה (שאינה מתאימה לעסקים), לא קיימת אפשרות אחת נכונה בלבד. על כל עסק לבחור את הפלטפורמה המתאימה לו עבור הגשמת המטרות שהגדיר לעצמו. האסטרטגיה השיווקית הנכונה ביותר היא פשוט להיות מעולים.

 

כשמדובר בשיווק באינטרנט, הדבר איננו פוסל שימוש בכלים מתקדמים שיכולים לגרום לאנשים להכיר בכך שיש עסק מעולה. עליכם לצאת מנקודת הנחה שהלקוח שלכם חכם לפחות כמוכם, ואם מנסים להזין אותו בתוכן סתמי ולא איכותי, יימאס לו מכך במהרה.

 

אם הבלוג יהיה מעניין ובעל ערך מוסף לקהל הלקוחות – יהיו בו קוראים. נקודה.

 

מעוניין בפרטים נוספים?

ליצירת קשר עם עידו סלע - מלא את הפרטים הבאים ולחץ 'אני מעוניין. צור קשר'!

וידיס מציגים את עידו סלע | Wisy | שיווק באינטרנט | שיווק 

 

 

 

  

שתף שתף עם החברים בפייסבוק את 'Wisy - מאמר חלק 2 שתף עם החברים בטוויטר את 'Wisy - מאמר חלק 2