ייעוץ עסקי ייעוץ עסקי, אימון והדרכה למנהלים
מומחים בהגדלת הכנסות וזמן פנוי למנהלים
חייג כעת: 072-2423333

ראיון עם אמיר ריינר על ייעוץ עסקי עם דני וידיסלבסקי

אמיר ריינר, ריינר תקשורת במשוב על ייעוץ עסקי

 

    חלקים:
  1. על ריינר תקשרות
  2. כיצד הגעת לתחום
  3. הייחוד של ריינר תקשורת
  4. הצלחה של לקוחות
  5. מודל החיקוי שלך
  6. איך הגעת לוידיס
  7. לפני ואחרי ייעוץ
  8. הישגים מהייעוץ
  9. הייחוד של דני וידיסלבסקי
  10. שינויים בעסק
  11. הישגים ארגוניים
  12. למי מומלץ ייעוץ


רוצה הישגים דומים והצלחות בעסק שלך? 

לחץ על המסלול המתאים עבורך

 



ראיון עם אמיר ריינר על ייעוץ עסקי

על ריינר תקשורת

אמיר ריינר, ריינר תקשורת. ריינר תקשורת זה בעצם עסק שעושה שיווק לעסקים קטנים, שאחד האבנים המרכזיות, אחד הכלים המרכזיים שאנחנו משתמשים בהם זה בעצם וידאו. אנחנו עשינו איזשהו שילוב של וידאו ושל שיווק, חיברנו את זה ביחד.

 

בעצם, אנחנו מייצרים כלים שיווקיים מא' עד ת' בשביל לעזור בעיקר לעסקים קטנים, לתת להם באמת הזדמנות לשווק כמו הגדולים מה שנקרא.

 

זה ככה, זה מה שאנחנו אוהבים, זה מה שאנחנו מכירים.

 

אנחנו קיימים בערך 5 שנים, שבשנתיים וחצי האחרונות אנחנו ככה יותר ממוקדים במה שאנחנו עושים היום.

 

השירותים שלנו זה צילום, צילום בעצם, הפקה של וידאו שיווקי וכל המסביב שלו שזה אומר דפי נחיתה, שזה אומר דפי אינטרנט, שזה אומר קמפיינים בפייסבוק או כל פלטפורמה אחרת.

 

מעטפת באמת 360, מעין חבילה הוליסטית כזאת שלוקחת ממש ככה יד ביד מהרעיון עד שיש איזשהו קמפיין שרץ ומכניס בסופו של יום לקוחות כמה שיותר פשוט ואוטומטי.

 

כיצד הגעת לתחום הוידאו השיווקי?

אני חושב שהתחום הזה די בחר בי. זה מילדות איזשהי אהבה ככה לכל העניין של צילום, לכל העניין של... האמת, גם טכנולוגיה, גם אינטרנט.

 

באיזשהו שלב התחלתי להגיד שאני רוצה לעשות איזשהו שילוב של אינטרנט ושל וידאו. לא כל כך הבינו מה אני רוצה ועל מה אני מדבר, אבל איכשהו, כן, זה התנקז לעניין הזה וזה מה שקרה.

 

הייחוד של ריינר תקשורת

למה שמישהו יגיע דווקא אלינו? אני חושב שזו שאלה מצוינת, אני שואל אותה את עצמי כל יום בערך.

 

אני חושב שכל צורת המחשבה שלנו היא איזה ערך אנחנו נותנים כל הזמן ללקוח, איך אנחנו עושים לו בעיקר חיים יותר קלים ויותר טובים.

 

והכול יוצא מתוך איזשהי הבנה שבעלי עסקים הם אנשים מאוד-מאוד עסוקים, אין להם זמן להתעסק עם כל דבר. וגם אם הם מכירים משהו, אין להם זמן לעשות תחקיר מאוד-מאוד מעמיק. הם צריכים איזשהי עזרה.

 

יש להם איזשהי בעיה ואנחנו באמת מנסים לתת את הפתרון הכי אולטימטיבי, שהכי מעריך וחוסך להם את הזמן ונותן להם באמת פתרון מא' עד ת'. באמת, שוב, משהו עגול, משהו כמה שיותר 360, שזה לא יהיה אסופה של פצ'ים.

 

אגב, כל הדברים שהתחלנו לעשות הם נבעו כל פעם מעוד איזשהו צורך שראינו שהתגלה. צילום וידאו, ראינו שאחר כך הבעיה בכלל איפה לשים את הוידאו הזה - אז נתנו לזה פתרון.

 

אחר כך הבנו שהבעיה עכשיו היא איך בכלל יביאו תנועה למקום הזה שבו רואים את הוידאו – אז החלטנו לתת לזה פתרון.

 

הכול באמת זה איזשהו צורך שנובע מהשטח, ואנחנו בונים עוד קומה ועוד קומה. הכול בשביל לפשט את התהליך ואת הדבר הזה שנקרא ניהול עסק - שהוא מורכב בפני עצמו.

 

הצלחה של הלקוחות של ריינר תקשורת

סיפורי הצלחה. אז קודם כול, יש לא מעט מקרים, כן? אבל איזשהו מקרה ספציפי של מישהו שהוא קואצ'ר שחיפש להגדיל את קהל הלקוחות שלו.

 

לקחנו אותו, עשינו איתו באמת את התהליך הזה, בנינו לו ממש משפך שיווקי עם כל האלמנטים שלו.

 

והאמת שזה היה מדהים. קמפיין פייסבוק שהוא האמת, אפילו את הקמפיין הוא עשה בעצמו בשלב הזה.

 

הכניס תוך 5 ימים אני חושב, משהו כמו 100 אנשים לתוך רשימת התפוצה שלו במייל. מתוך ה-100 אנשים שנרשמו, עשו את הפעולה הבאה שהגדרנו וזה קבעו איתו איזשהי פגישת היכרות. זאת אומרת, 10% מתוך האנשים שנכנסו עשו את הפעולה הבאה, קבעו איתו פגישה. ומתוך ה-10 שנפגשו איתו, 9 סגרו ליווי של כמה חודשים טובים.

 

ביחס להשקעה שלו, ההכנסה הייתה באמת מטורפת. וממש, זה לא מאפס, קרוב לזה, זה עסק שקפץ תוך חודש באני יודע מה, פי 10 מכמות הלקוחות שלו והחזר ההשקעה היה איזה, התשואה, כאילו, ההשקעה שלו הייתה משהו כמו 500%, שזה מטורף.

 

יש המון סיפורים, המון סיפורים. אנשים שתוך כלום זמן הפכו מאנונימיים לחלוטין לאנשים שמקבלים פידבק מאנשים גם שמכירים וגם מאנשים שהם לא מכירים. זה ממש מקרים של מאנונימיות – אתה פתאום יש לך איזו נוכחות אמיתית, ככה בעידן החדש, הדיגיטלי.

 

המודל לחיקוי של אמיר ריינר

מודל לחיקוי שלי. אז קודם כול, אחד המודלים הכי מרכזיים אני חושב זה אפל וזה משתי סיבות.

 

הסיבה הראשונה היא קודם כול שיש משהו, אתה בעצם צריך לקבל החלטה. אם אתה רוצה לספק את השירותים שאנשים מצפים ממך לספק, זאת אומרת, האם ישר ללכת למה שאנשים רוצים, או לנסות להוביל אותם באמת למה שאתה מאמין שהם צריכים ויעשה להם יותר טוב.

 

אז זה תמיד איזשהו דיון שאני מנהל עם עצמי ועם הסובבים אותי, איפה... מה גבול האחריות שלנו.

 

אז זה באמת, הגישה שלהם, אנחנו מובילים ואנחנו ניקח אתכם לעולם טוב יותר שיהיה לכם יותר פשוט, תוכלו להיות יותר יצירתיים, תוכלו בעצם למקסם את עצמכם.

 

ולא ללכת דווקא לדברים שאנשים, שקונים אנשים. שים לב, הם לא יגידו אף פעם, לפחות לא בפרסומים הראשוניים שלהם, הם לא ידברו לא על המעבד, לא על כל הדברים הפנימיים, לא על כל החומרה, כי זה לא המהות. המהות זה משהו הרבה יותר גדול.

 

וגם פה, זה איזשהו עניין שאתה רוצה להוביל אנשים לדבר הבא, לדבר הבא שבאמת יכול לקדם אותם, לקדם את העסק שלהם ולא רק לחקות אנשים אחרים – אלא להוביל משהו שהוא חדש, גישה חדשה.

 

אז זה... קודם כול, באמת אפל.

 

אז יש עוד מודל לחיקוי, שזה ריצ'ארד ברנסון. לא בכל הדברים שהוא עשה, אבל אני חושב באיזה מהות כללית של הבן אדם, שזה באמת, מין תכונת יזמות אין-סופית שהוא לוקח כלום ומאיזשהו מגזין שהוא הוציא באוניברסיטה אני חושב שזה היה עד איזשהו, היה בתאילנד אני חושב והחליט שהוא מקים חברת תעופה LOW COST כי זה היה חסר.

 

אז זה מעין איזה משהו שאתה רואה, מזהה מצבים ואתה מונע מאיזה משהו גם הרבה יותר גדול מכסף, הוא עשה הרבה כסף בסופו של יום, אבל הרבה מאוד שנים הוא עבד בשביל שכר שהוא כמו אחרון העובדים שלו.

 

אז זה גם איזשהו מודל לחיקוי.

 

אני פחות ככה בן אדם שנדבק לדברים האלה, אלא יותר עקרונות כלליים, ספרים, כל מיני דברים כאלה שמכוונים אותי במהלך היום-יום.

 

איך אמיר ריינר הגיע לייעוץ בוידיס שירותי ניהול?

איך הגעתי לוידיס. לוידיס הגעתי מטלפון מאורן, שהתקשר אליי ושאל אותי, רצה איזשהי הצעת מחיר בשביל איזשהו פרויקט שלהם.

 

ואחר כך נפגשנו וככה, הבנתי שזה לא סתם... זאת אומרת, הצעת מחיר שהיא קצת שונה, שהמהות שלה הרבה יותר גדולה מהפרויקט הקטן הזה.

 

אז באמת ישבנו וככה הבנו שהמכנה המשותף שלנו הרבה יותר גדול ממה ש...

 

אילו בעיות עסקיות רצית לפתור?

קודם כול, אני חושב שאחד הדברים שניסיתי ככה לפתור, ובאמת אחר כך דני ו-וידיס גרמו לי להבין את כל הדגם שאני יכול לעקוב אחריו. זה היה הבנה של מה זה עסק.

 

הבנה של איך אתה הופך מפרילאנסר או מעין "one man show" למשהו שהוא מודל עסקי של עסק, של חברה, אמיתי – שזה אומר, איך אתה אמור להתייחס לעצמך בתוך הדבר הזה, איך אתה אמור לגייס אנשים חדשים שיהיו לא שכפול שלך, אבל שכן יהיו מחוברים לערכים שלך ול'אני מאמין' שלך, למצוא את האנשים הנכונים, כאילו, למצוא את הדבק הנכון.

 

ולאורך כל הדרך באמת, כל פעם הרי עושים איזשהו צעד ואז מגלים שיש עוד איזשהי בעיה חדשה שנוצרה. ואתה חושב שכרגיל זו בעיה שהיא אצלך ויהיה מאוד-מאוד קשה לפתור אותה – אבל לפעמים תוך 5 דקות אתה מגיע לאיזשהו פתרון שגם לא חשבת עליו קודם, אבל אתה אומר לעצמך: איך לא חשבתי עליו קודם, זה כל כך פשוט.

 

אני חושב שבשורה התחתונה, אבל יש פה משהו, מוטיב מרכזי של עניין הפשטות.

 

גם דני הרבה פעמים מתחיל את הסמינרים שלו ב"היום לא תלמדו משהו שהוא חדש".

 

וזה נכון. אני חושב שיש פה הרבה משהו שהוא מדהים כי הוא פשוט – כי הנטייה, גם שלי, היא הרבה פעמים להתפזר ולנסות לעשות דברים שהם ככה נורא-נורא מורכבים.

 

אבל הזיקוק הזה של הדברים ולפעמים אתה מבין שבמקום 100 פעולות אתה יכול לעשות פעולה או שתיים ולקבל את אותן תוצאות – אז זה מיקוד, זה פוקוס וזו באמת חתירה לפשטות אפקטיבית כזאת.

 

לפני ואחרי ייעוץ עם דני וידיסלבסקי

היו באמת כמה סיטואציות כשהגעתי לדני, כל מיני רעיונות וכל מיני דברים שהיו, שותפויות כאלה ואחרות וכל מיני דברים כאלה.

 

ודני מצד אחד, הוא לא אומר לך, "תקשיב, לא. זה רעיון גרוע. אין מצב, זה לא זה". אבל הוא כן ילך איתך, אבל הוא יגיד לך מה הנקודה שבה אתה לא חוצה ועל מה אתה לא מוותר.

 

וזה לפעמים משהו שהוא מאוד-מאוד קריטי כי מצד אחד, זה לא מוריד אותך, אתה לא מרגיש שמקצצים לך את הכנפיים, אבל הוא אומר לך מה הנקודה שבה אתה באמת מכניס את עצמך למצב, מעין מה נקודת האל חזור שלך.

 

שתבין שזו נקודת האל חזור ואיך זה יכול להשפיע עליך מכל מיני וריאציות שזה יכול להשפיע עליך - ואחר כך לשחזר את זה יהיה מאוד-מאוד קשה.

 

ואני לא רוצה, בכוונה אני לא רוצה פה להיכנס לפרטים יותר מדיי מדויקים, אבל אלה היו נקודות, אני חושב שתי נקודות שאני ממש זוכר שבהן אני באמת שמח עד היום שהקשבתי ועצרתי בנקודה הזאת ולא ויתרתי.

 

ואני לא יודע מה היה קורה היום אם לא הייתי מקשיב ונעצר באותה נקודה ולא מוותר, כמו שדני אמר לי לעשות.

 

אני אגיד לך משהו כללי. תכל'ס, בזכות כל העבודה עם דני אני חושב שהעסק גדל פי 4, אם לא פי 5.

 

יש דברים שהם לא בשביל הפורום הזה, אבל הדברים הכי טובים קורים ככה, מאחורי דלתות סגורות מה שנקרא.

 

הישגים מייעוץ עם דני וידיסלבסקי

אז אם אנחנו מדברים באמת על הישגים ככה מהייעוץ, אז קודם כול, אני חושב שההישג הגדול ביותר זה שאני מבין הרבה יותר טוב את המסגרת שבה אני פועל, אני מבין את העסק שלי הרבה יותר טוב, אני מבין את כל הרוחות שמנשבות ומשפיעות עליו מבפנים ומבחוץ.

 

הייחוד של דני וידיסלבסקי

קודם כול, כל העניין הזה באמת סביב וידיס, סביב דני, זה משהו שהוא שונה. שמעתי לא מעט אנשים, לא מעט יועצים ולא אנשים שמבינים דבר או שניים בביזנס, אבל יש פה משהו שהוא שונה לגמרי, גם מבחינת האנרגיה, גם מבחינת עומק ההבנה של הדברים.

 

במקרים אחרים אנשים נורא אולי יתלהבו ויגידו לך ויגרמו לך להרגיש ככה מאוד-מאוד טוב עם מה שאתה עושה, אבל זה לא כל כך המקרה כאן כי העומק של הידע, של הניסיון, הוא מטורף.

 

זאת אומרת, אתה באמת... כל פעם אני נדהם מחדש מהתובנה ומהפתרונות שאני, מההצעות לפתרון שאני מקבל.

 

בדרך כלל אתה שואל אנשים, פחות או יותר אני יודע מה הם יגידו, מה יהיה הכיוון שלהם, כבר קלטת את הראש שלהם וזה, אבל פה זה לא ככה. כל פעם יש איזו הברקה חדשה מזווית שבכלל לא חשבת עליה.

 

וזו הייחודיות פה. בגלל זה אנשים אחרים, אני אומר להם, תקשיבו, אני מאוד-מאוד מעריך את מה שאתם עושים, אבל זה לא בדיוק מה שאני מחפש.

 

פה זה משהו שלוקח אותך באמת למעבר ולבלתי מצופה כזה, לא לבנלי.

 

אילו שינויים נעשו בעסק בעקבות הייעוץ

קודם כול, למדתי איך להשיג אנשים והתחלתי להשיג אנשים בעקבות הייעוץ.

 

הבנתי שזה בסדר גם אם דברים לא ייעשו בדיוק כמו שאני עושה אותם וזה גם בסדר אם זה יהיה קצת פחות טוב ממה שאני הייתי עושה.

 

בגדול הבנתי גם שבאמת, עדיף לי להשיג 5 אנשים עם 80% ממה שאני יודע, מאשר להישאר רק עם ה-100% שלי.

 

אז זה באמת פתח אותי לכל האפשרויות החדשות האלה וליכולת שלי בעצם למנף באופן אמיתי את הזמן ואת העסק.

 

הישגים ארגוניים ומשפטיים

בתחום המשפטי הבנתי שקודם כול, אתה צריך לבחור את המלחמות שלך ועדיף להיות חכם מלהיות צודק. ולפעמים להתנקות מכל הדבר הזה ולשחרר את האגו ולהבין שעדיף לך להישאר בפוקוס שלך ולא לרצות לתבוע עכשיו כל בן אדם שעשה לך משהו שלא נראה לך ראוי.

 

אני חושב אבל שזה מתחיל מזה שאתה עושה סדר בדברים ואתה יודע איך לעבוד מסודר ומתי אתה צריך שיהיה לך חוזה מסוג כזה ומתי חוזה מסוג אחר ומתי קריטי באמת לשים את הדברים בכתב ובצורה מסודרת כדי למנוע באמת שריפות עתידיות – שזה אחד, אני חושב, הדברים הכי חשובים.

 

ובאופן כללי, אני חושב שאחד היתרונות שמצאתי זה כל העניין הזה של בניית תשתית.

 

אגב, זה לא קשור רק לעניין המשפטי, זה בכלל קשור ל... זה באמת אחד הדברים שעשו שינוי בעסק. להבין שאתה בונה מערכת שהיא צריכה להיות יציבה וצריך להיות בה מעין פרוטוקולים ותקנות והגדרות של כובעים ושל משימות ושל תהליכים.

 

וברגע שהדברים הם מאוד-מאוד מסודרים וכולם, כל מי שקשור לדבר הזה מבין אותם - אז מתחילה להיות באמת איזשהי מכונה שעובדת כמו שצריך ולא איזשהי תרבות כזאת של יהיה בסדר ושל צעקות ממשרד למשרד וכל מיני כאלה.

 

זה הכול מסודר כמו שצריך ויש שקט.

 

למי מומלץ ייעוץ מוידיס

ייעוץ מוידיס, אני חושב שככה באמת כל מי ש... עסק קטן, גדול, עצום, לא משנה. זה משהו ששווה לבוא. כל מי שיכול להיות טיפה עם ראש פתוח ובאמת חשוב לו להצליח – הוא צריך לבוא ולקבל ייעוץ מוידיס.

שתף שתף עם החברים בפייסבוק את 'ראיון עם אמיר ריינר על ייעוץ עסקי שתף עם החברים בטוויטר את 'ראיון עם אמיר ריינר על ייעוץ עסקי